يادداشت هاي پاپيون/Papillon By Notes

درباره ي وبلاگ ها

( Thursday, October 25, 2007 .. off-topic )

خواهر زاده هام دارن ميان خونمون. يكيشون ني نيه. با اون يكي نقشه كشيدم بشينيم باهم بريم سراغ كشور هاي مختلف از روي نقشه، --و اونهايي كه روي نقشه نيستند-- و درباره ي هر كشور درباره ي زبان و فرهنگ و مردمش مطالعه كنيم و براي هر كدوم قصه هايي رو براش تعريف كنم.

دقيقا همين پاراگراف يكي از خصوصي ترين نوشته هاي من در اين وبلاگ بود. وقتي اين وبلاگ رو شروع كردم مي خواستم از دانشگاه بنويسم و ايده هايم راجع به مسائل اجتماعي را بسط بدهم. از دانشگاه ديدم بهتر است ننويسم. به مسائل اجتماعي نرسيدم مبسوط بپردازم. اما ي تجربه ي قديمي وبلاگ نويسي كمكم مي كرد بدونم وبلاگ كجا مي ره و كجا نمي ره و من نگهش مي دارم يا نه. نوشته هاي خصوصي ام هم جاشون تو دفترچه هاي يادداشتمه.

من دون و والريانا باهم برگشتن. چه سعادتي. چي شد يكهو غيبشون زد. نمي دونم. چي شد والريانا؟ چي شد من دون؟ اما رنوس هم رفت. ولي من تعجب نكردم. منتظر بودم اين كار رو بكنه. شايد به نظرم مي رسيد اونطور كه اون مي نويسه به نظرش مي رسه ديگه نخواد بنويسه. يك شاهد وقتي بود كه كامنت هاش رو برداشت. آخرين نوشته هاش رو مجبور شدم از حافظه ي گوگل بخونم. به والريانا هم پيشنهاد مي كنم اين كار رو بكنه. گويا تصميم اساسي درباره ي ادامه تحصيلات و كورس زندگيش گرفته بود.

****

در هر حال من در تيپ نوشته هاي شخصي، وبلاگ هايي كه يا فقط شخصي مي نويسند و يا نمي توانند غير از نوشته هاي شخصي باشند، فقط گيس طلا، من دون و رنوس رو مي خونم. بين خارجي ها هم Sandra Keplinger و Pauline McLynn. اما فهرست بلند بالايي از وبلاگ ها دارم كه هراز گاهي مي خونمشون. فكر كردم بگم كدوم ها هستند. فهرست خوبي ميشه.

فهرست وبلاگ هايي كه بيشتر ازشون خوشم اومده. البته الزاما بيشتر نمي خونمشون.


در انتظار يك معجزه


نويسنده اش رو از نزديك نمي شناسيد. ولي از روي مثلا اين داستان مي شه روحياتش رو ديد. راستش كتاب Better Than a Rest رو نگه داشتم يك بار بدم بهش. چون فضاش همونطوريه كه هر دو دوست داريم، يا هستيم: شوخ طبعي و ذكاوت مرد و زن بالغ مدرن. اسم وبلاگ رو هم تو همين فضاي غير كليشه اي بايد خوند.



گيس طلا
تيک تاک 13
تيک تاک 13 - از تو بتي خواهم ساخت که دست هيچ ابراهيمي به آن نرسد .
من دوني
من دوني - در دست احداث مي باشد
چپينه
ديفال مستراح
اراجيف روزمرّه
س.ج.ف.ق.ک.گ.ل.م.ن.و.ه.ي
س.ج.ف.ق.ک.گ.ل.م.ن.و.ه.ي - عزيزم شما از کجا زنگ ميزني؟
monomania
حبه حرفهاي روزانه
My Daily Confessions
جالباتي که من ديدم
The illusions of a homeless
darentezareyekmojezeh
آزادنويس
Yahoo! 360° - Rhodia's Blog

ARTS LITERATURE

مينيمال ها و طرح هاي رضآ نآظم
نور،سكوت،معماري
يادداشت‌هايي براي مخاطب احتمالي
وب نوشته هاي آيدين فرنگي
آنچه من از زبان فرانسه آموختم !
Mansour Nasiri | منصور نصيري
Fallo Safah, i.e., [Philosophy is] the blunting of ignorance — فلُّ سَفَه
Fallo Safah / the Journals of M.S. Hanaee Kashani / فلُّ سَفَه / روزنامه‌ي محمد سعيد حنايي کاش

FOREIGN SOCIO-POLITIC

View from Iran
Mideast Youth - Thinking Ahead » Iran
The Arabist

SOCIO-POLITIC

نسرين
نسرين -
زن‌نوشت
parastoo dokouhaki's weblog
Occupation; Reporter | Fahimeh Khezr Heidari's daily notes
روزمزه گي ها
روزمزه گي ها -
از زندگي
Az Zendegi
پنجره اي از آن خود
پنجره اي از آن خود - روزانه اي از زندگي در ايران
آزادنويس
روزمرگي ها
روزمرگي ها - روزنامه نگاري
تا دموکراسي
تا دموکراسي -
اينجا زمين است
اينجا زمين است -
دريا
آرامش آن سوي خيال
کرمانيان
کرمانيان - نوشته هايي درباره جامعه شناسي . اقتصاد و رسانه
صميمانه تر
اي يک دانشجوي جامعه شناسي درباره خدا، خود، جامعه و....خداي من؛ نوشته ه
خداي من
صداي من
صداي من -
علف هرزه‌‌
علف هرزه‌‌ -
پارسي خوان
پارسي خوان - نوشتجات سهام الدين فراهاني
در امتداد سکوت....
در امتداد سکوت.... - گزارش يك روزنامه‌نگار
بر ساحل سلامت
گذري بر اقتصاد
گذري بر اقتصاد - انديشه هاي جزم انديش يا دگرانديش در علم اقتصاد و توسعه اقتصادي؟


وبلاگ هاي ديگر

Yahoo! 360° - Omid's Blog
يک ليوان چاي داغ
يادداشت‌هاي حامد قدوسي در زمينه اقتصاد و فلسفه
ديگري
ديگري - تو را آسمان خط به مسجد نبشت مزن طعنه بر ديگري در کنشت
Occupation; Reporter | Fahimeh Khezr Heidari's daily notes
امشاسپندان | Amshaspandan
زن‌نوشت
آزادنويس: سنگريز‌ه‌هاي غلتان
وبلاگ گروهي فانوس
اين يکي وبلاگ جادي
::: Khar Magas :::
پرنده خارزار
پيازولوژي
پيازولوژي -
کامپلکس خرچنگ و سس مايونز
کامپلکس خرچنگ و سس مايونز -
.:: مجيد زُهَري | Majid Zohari ::.
عکس نوشته‌هاي منصور نصيري | June 2005 Archives
قصه‌هاي عامه‌پسند
يادداشت هاي رضا نصري
يادداشت هاي رضا نصري -
*قاصدک
سيبيل طلا
Thesilog
خطِ قرمز
:: يک وبلاگ ساده ::
[daily dose of imagery] Archives
از زندگي
Az Zendegi
Baloot | Leva Zand's daily notes about the society around
Dream Land
ref on women in iran and law
بي هيچ ترسي از جاذبه زمين - نوشته‌هاي ادبي و حقوقي
Omid Memarian
Omid Memarian's personal website, on Iranian politics, media and society
Zeitoon
Zeitoon's Persian Weblog
Welcome to the personal web site of Dr. M. Javad Zarif
Speeches, interviews and articles on a variety of issues affecting the international community.
Zarif Writings
Blogger: User Profile: نسرين
:: abchinus ::
:: abchinus ::
اعلي‌حضرت حاج‌آقا
::: كنج قفس :::: سوالات آزمون ضمن خدمت فرهنگيان
ساز مخالف
ساز مخالف -
Kosoof - Arash Ashoorinia's Photography
Arash Ashoorinia's Photoblog
آذرستان
وبلاگ من
ارزيابي شتابزده: Archives
آونگ خاطره هاي ما
شنـــا در شـــن‌زار
زن آزاد
ساز مخالف
ساز مخالف -
فريادنامه
عروسک کوکي
عروسک کوکي - اينک آرامشي‌ست خاکستري که به من باز مي‌گردد
روزنوشتهاي يک روزنامه نگار
sociologybook
کتابلاگ | يادداشت‌هاي حسين جاويد
hossein Javid' persian weblog
حادثه نويس
حادثه نويس - کاغذ مچاله هاي يک خبرنگار
دور باطل
دور باطل - وبلاگ نشريه فمينيستي دور باطل دانشکده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران
<صفر نوشتار>
چيزي براي گفتن
چيزي براي گفتن - روزمر گي هاي من
http://golefarhang.blogspot.com/
Anti Memoirs
روزهاي سکوت
آپاچي
آپاچي - (مقيم مرکز سابق)
ساز مخالف
ساز مخالف -
يادداشت‌هايي براي مخاطب احتمالي
وب نوشته هاي آيدين فرنگي
پرگلك
پرنده خارزار
قصه‌هاي عامه‌پسند
شهرزاد قصه گو
شهرزاد قصه گو -
تحقيقات فلسفي
تحقيقات فلسفي - سکوت مرد دانا همواره با معناست. -- لئو اشترواس
تاملات نا به هنگام
فمينا
تاملات نا به هنگام
discourse گفتمان
روي مدار زندگي
On the Orbit of the Life, روي مدار زندگي ، نوشته‌ها و يادداشتهاي من درباره اطرافم، زندگي و روزمرگي در شهر شلوفغ
The Bipolar View
فريادنامه
ليلي فرهادپور
IranPrison
حبه حرفهاي روزانه
My Daily Confessions
Luminosity From Extreme
نگرش من به خود و جامعه ام
نگرش من به خود و جامعه ام -
قاف
آوانگارد
فمينيست مسلمان
فمينيست مسلمان -
ارتباطات ايده آل
ارتباطات ايده آل - اطلاع رساني و پژوهش در حوزه ارتباطات
دريا
فصل زن
Regime Change Iran
G2 Bulletin
This is a temporary placeholder page
دوست دار سقراط
دوست دار سقراط وبلاگ blog
طليطله
طليطله - نوشته هاي صادقانه
شهرياران
شهرياران -
monomania
شهرياران
شهرياران -
طليطله
طليطله - نوشته هاي صادقانه
what's ur HDB blog number
[alpr] : الپر
متولد ماه مهر :: علي مزروعي :: www.mazrooei.ir
[alpr] : الپر
وقايع اتفاقيه
فروغ زن
فروغ زن - ياداشت هاي گلناز به گو
انتخاب آزاد
انتخاب آزاد - وبلاگ گروهي جمعي از کارشناسان و روزنامه نگاران طرفدار اقتصاد آزاد
کيبرد آزاد
در دفاع از آزادي کيبرد، بررسي هاي وبلاگستان و مقابله با سرکوب ديجيتالي
الهه حبيبي
وانهاده -
عاطفه حبيبي
طبال ها -
زن و جامعه
زن و جامعه - سياه مشق هاي يک دانشجوي مطالعات زنان


بايگانی





This is a Blogger.Spreadfirefox Affiliate Button