كجاي باغ ايستاده ايد؟
مشكل يك مشكل تاريخي است؟ آيا بين سهميه بندي جنسي، مخالفت با برگزاري هرگونه برنامه (يا تجمع؟) در دانشگاه ها براي هشتم مارس، طراحی مد لباس دانشجو، برخورد رسمي راهنمايي و رانندگي با رانندگان مظهر فساد (بدحجاب،) قانون ساماندهي مد و لباس در مجلس و دولت (به افزايش تعرفه واردات پوشاك دقت كنيد،) و برنامه ي حجاب دانشگاه هنر و تهران روابطي قابل مشاهده است؟ كمي مبهم تر اينها در ارتباط با سيايت گذاري هاي عمومي فرهنگي، مانند آنچه امسال در تلويزيون بسيار قابل لمس بود، و همچنين سياست گذاري هاي عمومي سياسي است؟ آيا در سطح اجرايي اين سياست ها به دلايلي توجيه پذير دست انداخته و بدين ترتيب سعي در مخفي كردن، يا به عبارتي مشروع جلوه دادن، طرح ها مي شود؟ مانند هماهنگي طرح تشديد حجاب و محدوديت زنان كه الزاما با اهداف صرفا اعتقادي حمايت از بالا نمي شوند ولي در سطوح مديريت اجرايي اتكا كامل بر اعتقادات مذهبي است؟
با كسب اطلاعات بيشتر ممكن است الگوهايي را در بازه هاي زماني و در تقسيم بندي هاي مختلف تشخيص دهيم.
ن.ك.
[link]
[link]
[link]
■