درباره مشاركت دانشجويان در كنش و واكنش به تصميمات مديريتي
چشم انداز
ديد كلي مسير طرح؛ اين طرح مي خواهد نشان دهد الگوي رفتاري دانشجويان در مشاركت در سازماندهي دانشگاه هنر بايد تغيير كند. سوالات، ترديدها و نگراني هايي كه پس از درخواست مشاركت بيشتر دانشجويان پديد مي آيد را بررسي مي كنيم. همچنين با طرح دقيق لايه هاي مشاركتي موجود نشان مي دهيم مشاركت دانشجو در سطوحي مختلف ممكن است. دلايل ناكارآمدي ها و مفيد نبودن هاي تا امروز شمرده مي شوند (مانند عدم مشاركت دانشجو.)
پيش زمينه: فضاي نظري و عمومي سازماني در دانشگاه هنر
حقايقي درباره دلايل و ديدگاه معاونين و مديران دانشگاه، دلايل بعضي برخوردها و رويدادها، بازشماري ضعف هاي موثر دانشجو و مديريت، شرح ايرادات آموزشي، رفاهي و اجتماعي همراه با نام بردن چند مورد واقعي (مانند جابجايي به باغ ملي، سايت اينترنت، عمليات ساختمان سازي اميركبير، امكانات ورزشي دختران و پسران، رويداد خوابگاه دختران، حجاب)
مدير و دانشجو: اصلاح از كدام سو؟
در انتظار مديران (نقد خرد مديريت بجاي نقد كلي،) تجربه پيگيري من از سطوح خرد و (احساس من در) برخورد با ديدگاه ها ي ناجور در بالا (مانند رييس دانشگاه،) انجمن ها و كانون ها براي چه؟ (اهميت مشاركت صنفي و آموزشي دانشجو،) تغيير رييس دانشگاه به عنوان راه حل و ايرادات اين فكر، اهميت تغيير در سطوح خرد
لايه هاي مشاركت
شرح مختصر و مفيد سطوح مشاركت دانشجويان (انجمن هاي علمي تخصصي، شوراي صنفي، ساختار انجمن ها، قالب ها و فعاليت هاي متفاوت و مسير پيگيري آنها از جايگاه هاي مختلف يك دانشجو (مانند همايش،) ساختار سازماني مرتبط، فعاليت گروهي، زمان و محدوديت در فعاليت فوق برنامه، فعاليت موثر بر دانشگاه از بيرون از دانشگاه (ارتباط با دانشگاه ها، ارتباط با رسانه ها، انتقال اخبار آموزشي و عمومي دانشگاه به بيرون، كمك كارشناسان از بيرون، همكاري بين دانشگاهي) عوامل جلب و حفظ مشاركت دانشجويان از طرف دانشجو و دانشگاه (اطلاع رساني داخلي و عمومي، احترام، خونسردي، پيگيري تخصصي، تعيين اهداف، مشورت، سازماندهي)
ايده ها و طرح ها
مديريت تنش: آموزش كاركنان سطوح پايين در برخورد با دانشجويان، ديزاين گايدلاينز: چارچوب روش هاي اطلاع رساني
نتيجه گيري
اهميت واكنش و تاثير نقد خرد مديريت، اهميت اطلاع رساني (باخبر بودن؛ سطح اول مشاركت) ■