بند الزام آور جديد درباره حجاب در دستورالعمل هاي دانشگاه هنر
حقايق
قانون چه مي گويد، چه كسي تصويب مي كند، چه كسي آن قانون را به دانشگاه مي آورد، اشاره به سو تفاهم ها در درك مديران و اهميت كسب اطلاع صحيح، عدم اطلاع رساني: همزماني (عدم) اعلام طرح جديد با روز انتخاب واحد، استقبال از پاسخگويي مديران، ديدگاه اسلامي مديران، انتظارات عمومي دولت اسلامي، تاييد وزرات علوم، سوال: فكر از كه بود؟ از دولت (بيرون) يا از (داخل) دانشگاه؟ وضعيت دانشگاه هاي ديگر (و تفاوت بين وضعيت آنها)
رويدادهاي مشابه در دانشگاه؟
ذكر رويدادهايپيشين در دانشگاه در رابطه به حجاب و ديگر مسايل زنان، (الگوي خاصي در برخورد با دانشجويان دختر در دانشگاه قابل تشخيص است؟ رابطه آن با فرهنگ عمومي مديريت كشور چيست؟)
صورت مسئله چيست؟ (با چه چيز مشكل دارم)
مي گويند در ساختار اداري استفاده از مقنعه براي همگان روشن بوده و قانون و نظري جديد اعمال نشده است، اينجا هاروارد نيست
صورت مسئله اين نيست: آيا اعمال پوشش فلان در دانشگاه (به طور كلي) نادرست و دور از انتظار است؟ جواب: خير
صورت مسئله اين نيست: چرا زودتر نگفتيد
صورت مسئله اين نيست: چرا دم در بد برخورد كرديد (رويداد بستن درب دانشگاه به روي دانشجويان)
صورت مسئله اين است: از محلي ناشناخته تصميمي براي اعمال ويژه حجاب در دانشگاه هنر به ناگهان اتخاذ شده است
ما چه كنيم؟ اعتراض كنيم يا اعتراض نكنيم؟
مختصر از اهميت نقد خرد، امكان ساده و كاربردي پيگيري مسئله، فشار بياوريد و زندگي اتان را بهتر كنيد، از حماقت خود و ديگران فريب نخوريد
تاثير غير مستقيم
(سوالاتي كه مهم نيستند: چه شد ناگهان حجاب در دانشگاه هنر تاكيد شد؟ چه كسي و از كجا اينطور تاكيد كرد؟ چرا؟): بدون توجه به اينكه پاسخ اين سوالات چيست بايد به اين مسئله واكنش نشان دهيم. اهميت پيگيري امروز در (جلوگيري از) تصميمات (مشابه در) آينده در دانشگاه
چه مي خواهيم
در پايان چه بشود خوب است؟ (رفع بند جديد حجاب؟) چطور اينطور بشود خوب است؟ (قول مديران؟ امضاي مديران؟ تثبيت نتيجه با كسب حمايت رسانه هاي بزرگ؟) اهميت نقد، يادآوري و حفظ نتايج ■